divendres, 3 d’octubre del 2008

TESTIMONIS D'ALGUNES DE LES MARES QUE HAN ASSISTIT ALS GRUPS DE CRIANÇA ANY 2007-08


Marta i Pep


-Quines expectatives tenies quan et vares apuntar al Grup de Criança? S'han complert?

Quan ens varem apuntar al grup ho vam fer per trobar altres mamis amb nens i així poder xerrar de coses interessants d'aquest súper món dels nens.

La veritat és que un cop parida et trobes davant teu una coseta que no saps del tot com funciona. I com totes les mares suposo que busquem “el millor” pels nostres petits.

La realitat dels CAPs a nosaltres ens deixaven plens de preguntes ja que ells et diuen que els nens han de dormir sols, que s'han de vacunar des de súper pekes... i quan no hi encaixes del tot penses, estic sola???? què puc fer????

I res, que aquest grup de criança a nosaltres ens ha anat super bé per torbar altres mames del mateix “pal” amb les que pots xerrar sincerament dels dubtes quotidians.


-Què t'ha aportat el Grup de Criança?

A mi m'ha aportat tranquil·litat, noves amistats i amiguets per en Pep. M'encanta formar part del grup tan per mi com per ell que sembla que li encanta estar amb altres nens. Imagineu si li agraden els vostres fills, que ja s'ha acostumat que li posin els dits a l'ull!!! je,je,je!!! En Pep ha estat el més peke de la trup i això a mi també m'ha anat súper bé per veure “el que ha de venir”. Quan les mames parlaven de la introducció de la fruita... jo anava apuntant en el meu cap tot allò que es deia perquè sabia que en pocs mesos em tocaria a mi. I així ha estat!!!!!

Veure que els vostres fills no dormen tota la nit sencera, veure que amb un any encara mamen... tot això i més coses m'han ajudat a sentir-me acompanyada. I evidentment tenir al costat algú amb coneixements del tema fa que els teus dubtes tinguin resposta!!! Cosa difícil de trobar amb les visites periòdiques al CAP.

El tema dels pediatres “alternatius” era un altre tema que necessitava solventar i que sembla que així haurà sigut. Poder curar un refredat sense apiretal ni antibiòtics és de puta mare!!!! o una simple conjuntivitis amb la teva llet... vaja, una passada!!!!


-Quines suggerències fas de cara a l'any vinent?

Seguir fent més xerrades!!!! Totes a les que hem assistit han valgut molt la pena i la veritat és que a les que no hi hem pogut anar ens a sabut greu, perquè és informació que perds.


-Has trobat a faltar alguna cosa?

Així en fred, no. No sé, pot ser amb les vostres opinions puguem trobar cosetes per tal de fer més ric el grup el curs vinent.


Bé mamis, per part meva això és tot

UN PETONET A TOTES

____________________________________________________________________________

Marta i Pau


-Quines expectatives tenies quan et vares apuntar al Grup de Criança? S'han complert?

Doncs quan em vaig apuntar al Grup de Criança, no em vaig plantejar cap expectativa, imagino que estava una mica atabalada amb tants canvis, tot era nou per mi. M'havia preparat molt pel part, havia llegit molt i tot això, però no havia pensat gaire amb el dia després, amb el que em trobaria. Així que em vaig trobar sola amb en Pau a casa i necessitava estar amb altres mares i compartir estones amb elles per plantejar dubtes, sensacions, sentiments, etc. I si, s'ha complert, perquè això és el que realment vaig trobar en el Grup.


-Què t'ha aportat el Grup de Criança?

El grup m'ha aportat moltes cosetes... m'ha ajudat molt a anar prenent decisions sobre com criar a en Pau . Lo millor crec és que hagi tingut continuïtat en el temps perquè això et permet veure com van creixent els nostres nadons i es van fent grans. El temps passa molt ràpid, i el primer any dels nadons és molt intens. Està molt bé poder compartir tot aquest temps amb les altres mares i preguntat tots els dubtes que et van sortint. I com diu la Marta, el sents molt acompanyada perquè el metge no et pot aportar el mateix amb 10 minuts de visita i veient tants pares amb dubtes durant tot el sant dia. A part de que veuen les coses molt diferents a nosaltres.


I el grup m'ha servit per això, per veure altres maneres de criar el meu fill, que no són les més convencionals. I de tot aquest ventall poder escollir la que s'adapta més a la meva forma de ser.


-Quines suggerències fas de cara a l'any vinent?

Jo també crec que les xerrades a les que hem pogut anar han estat molt bé.


-Has trobat a faltar alguna cosa?

Pot ser estaria bé que s'intentés parlar sobre un tema concret en cadascuna de les trobades i enllaçar-ho amb les xerrades. A mi em sembla que ja ho hem anat fent, però pot ser intentaria fixar-ho més com a fil conductor i a partir d'aquí que anessin sortint altres cosetes.

____________________________________________________________________________

Glòria i Roger



-Quines expectatives tenies quan et vares apuntar al Grup de Criança? S'han complert?

La veritat és que el nostre objectiu era trobar un lloc on hi hagués algú que compartís totes les idees que teníem per educar i criar en Roger. El pediatre, la família i la majoria dels amics seguien un mètode més que respectable en referència a vacunes, horaris, etc però que nosaltres no compartíem. En realitat el que necessitàvem (o el que jo necessitava) era sentir que el que em deia el meu instint era tant o més factible que el que em deien una colla de pediatres, amics, etc.

Per tant crec que les meves expectatives han estat les esperades i gratament superades.


-Què t'ha aportat el Grup de Criança?

El meu cas ha estat diferent perquè, tot i que han vingut altres pares, moltes vegades he estat sola en el Grup (jeje, Doula personalitzada), cosa que m'ha anat molt bé però a diferència de l'altre Grup, no he tingut massa temps per aprendre d'altres mares. Realment és la única cosa que m'ha mancat del Grup de Criança.


-Quines suggerències fas de cara a l'any vinent?

Pot ser trobar un altre lloc per fer el Grup de Girona... que estigui més a peu de carrer per a què la gent ho pugui conèixer més fàcilment (Ja sé que la Tuulikki hi està treballant).


-Has trobat a faltar alguna cosa?

Crec que està molt bé el que ha proposat la Marta.

_________________________________________________________________________________________________

Raquel i Nico



-Quines expectatives tenies quan et vares apuntar al Grup de Criança? S'han complert?

La veritat és que una amiga em va parlar dels Grups de Criança quan encara estava embarassada i em va semblar una idea fantàstica, així que quan va arribar el moment em vaig apuntar.

Les meves expectatives eren trobar mares en la mateixa situació que jo per poder parlar dels dubtes i les pors que van sorgint, a més de posar en dubte “lo tradicional”, si més no, mirar el món de la maternitat des de una altra perspectiva més natural.

Les expectatives s'han complert, sens dubte. Fins i tot s'han superat amb les xerrades que ha organitzat la Tuulikki, les quals, penso, han sigut molt interessants i constructives.


-Què t'ha aportat el Grup de Criança?

El grup m'ha aportat seguretat en mi mateixa davant el Nico i la nova situació a la meva vida, i vida social amb el Nico. La Marta té raó quan diu que ha sigut guay veure l'evolució dels petits!!!


-Quines suggerències fas de cara a l'any vinent?

També penso que les xerrades estan molt interessants !!!!!


-Has trobat a faltar alguna cosa?

Penso que està molt bé el que ha proposat la Marta, pot ser es tocarien més temes i tot.

____________________________________________________________________________

Cristina i Isaac

Hola noies, què tal?

Doncs jo, pel que fa a la valoració no sé si puc aportar gaire res més del que ja s'ha dit.

Jo, com totes les meves companyes, buscava un espai per compartir experiències amb altres mames que tinguessin una manera “diferent” de criar als seus fills, més respectuosa, més natural... El que passa es que en el meu cas l'he trobat una mica tard... ja que tot just ens vam incorporar al grup al mes de juny, quan l'Isaac ja tenia 13 mesos. Tan bé que m'hauria anat uns mesos abans! Per tant no puc valorar gaire els temes que heu tractat i els tallers.... s'entén no? No obstant me n'alegro molt d'haver-vos conegut a tots i totes. M'hi he sentit molt bé entre vosaltres i l'Isaach s'ho ha passat molt bé també.